Головна сторінка

* 36014
м. Полтава,
вул. Пушкіна, 74
( 2-88-33
( 2-59-85

      

Кафедра іноземних мов

Михайлик Ніна Іванівна

З досвіду роботи

Звичайно, що для забезпечення практичного володіння предметом я намагаюсь використовувати такі, як на мій погляд важливі, компоненти як:

-    запам’ятання учнями певної кількості матеріалу, що подається в системі(тут лексичний і граматичний матеріал подається в системі);

-    розвиваю навички оперування мовним матеріалом;

-    розвиваю комунікативні вміння;

Звичайно, що сучасний підхід до вивчення іноземної мови, коли класи не діляться на групи заважає широко впроваджувати такі форми роботи як вміння учнів уточнювати стосунки один з одним, кожному не дає можливість щось суттєве повідомити, обговорити, посперечатись, довести. Але, звичайно, що ми не можемо відмовитись від такої форми роботи, так як це забезпечує експромтну готовність учня до спілкування в несподіваних, незапланованих ситуаціях.

На ранньому етапі навчання це 5-ті та 1-ші класи велику увагу приділяю засвоєнню фонетичних навиків.

Для цього використовує різні наглядні засоби, рифмівки, з картинками , фонетичні вправи . Паралельно розвиваю лексичні навики. Крім того роблю спроби імітувати реальне мовлення. Досвід показує, що не можливо засвоїти мовний матеріал, не вивчаючи граматичний матеріал. Засвоєння граматичного широко практикую на середньому етапі 6-8-мі класи. Це вивчення правил, граматичних структур виконання різних вправ, широке застосування граматичних карток з різним завданням, наприклад:

-    поставити слово, що в дужках в правильній граматичній формі;

-    знайти помилки в реченнях;

-    перекласти речення;

-    визначити час і т.д.

Часто в своїй роботі я використовую вправи на перетворення, тобто на трансформацію. Завдання при цьому формулюю так: “Підтвердити правильність моєї думки”, “Виправте моє твердження”. “Скажіть, що так робити не можна”, “Скажіть, що завтра ви будете робити щось інше”, “Висловте здивування і перепитайте, чи це дійсно так”.

Широко практикую комбінаційні вправи, а також вправи на закінчення речень.

Для роботи в парах застосовую вправи, які мають форму діалогу. Такі діалогічні єдності мають здебільшого підстановчий характер. Для більш складних діалогів використовую ключові слова.

Для розвитку уміння усно або письмово висловлювати свою думку використовую вправи на виправлення тверджень, уточнення повідомлень, переказ або бесіда на основі прочитаного тексту, опис картин, діафільмів, обговорення реальних життєвих ситуацій (це події в класі, в школі, погода, спортивні змагання тощо), коментування, композиція. Оргмомент проводжу по різному, бо така форма як бесіда з черговим швидко набридає учням, якщо використовувати ЇЇ систематично.

На ранньому етапі вивчення англійської мови широко застосовують гру.

Це і театралізація виконання певного комунікативного завдання – зустріч з іноземцем, гра “в пошту”, “в магазин” і т.д. У молодших класах гра з лялькою, шити одяг, накривати на стіл, влаштування житла. Широко використовую театралізацію казок “Ріпка”, “Три поросятка”, “Теремок” тощо.

Досить широко застосовую візуальні методи унаочнення: предмети, картинки, малюнки, імітація дій, спеціально створюю ситуації, що демонструють взаємовідношення між об’єктами.

Я не відмовляюсь від такої форми роботи (при роботі над лексикою) як заучування слів за словничком. Звичайно, що тільки така робота не забезпечує формування лексичних навиків, але може служити додатковим і допоміжним засобом закріплення слів. Для окремих слів необхідно записувати транскрипцію. В результаті багаторазового повторення мовних зразків з різним лексичним наповненням, мовний стереотип набуває властивості автоматизму. При розвитку монологічного висловлення допустимим вважаю те, що монолог учня повинен бути продуманим, підготовленим, можлива опора на текст. Часто даю такі завдання як “Уявіть собі, що…”

Ставлю різні завдання: аргументувати свою відповідь, висловте задоволення, уточніть, погодьтеся з твердженням, висловте незгоду з думкою партнера. На уроці стараюсь створити атмосферу загальної релаксації і взаємної довіри. В невимушеній атмосфері учень відчуває себе вільним і рівноправним партнером, учні не повинні відчувати страх за неправильність сказаного. На уроках застосовую матеріал, що пов’язаний з нашою країною із звичаями українського народу: “Традиції святкування різних свят”.

Хостинг от uCoz